
Hronoloģija: a/s “Diena” īpašnieku maiņa un pārmaiņas laikraksta “Diena” redakcijā 

 

Pārmaiņas īpašnieku un vadības līmenī Pārmaiņas redakcijā 

 

2009.gads 

4.jūlijā a/s “Diena” valdes priekšsēdētājs Arvils Ašerādens paziņo, ka 

pārdevis sev piederošās uzņēmuma daļas. Akciju sabiedrība mainījusi 

īpašnieku un tā vairs nepieder Zviedrijas mediju koncernam “Bonnier 

AB”. 

“Dienas” agrākais direktors Aleksandrs Tralmaks iepazīstina ar sevi kā 

valdes priekšsēdētāju un jauno īpašnieku, sava uzņēmuma “Nedela 

S.A”, kas iegādājies 100% akciju sabiedrības daļas, pārstāvi. Tralmaks 

skaidro, ka pirkuma iegādei naudu devusi Igaunijas investīciju 

baņķiera Kalles Nordberga firma “Luxemburg Financial Services”, kas 

piesaistījusi citus investorus. Tralmaks sola nedēļas laikā atklāt jauno 

īpašnieku vārdus. 

 

8.jūlijā preses konferencē A.Tralmaks informē, ka a/s “Diena” 

pārdošanas darījums parakstīts 15.jūnijā. Jaunais vadītājs netur savu 

solījumu atklāt patiesos īpašniekus, to skaidrojot ar sava uzņēmuma 

ambīcijām paplašināt darbību Baltijas mediju tirgū.  

Visas vasaras garumā redakcijas darbinieki cenšas noskaidrot 

uzņēmuma patiesos īpašniekus.  

Parādās dažādas baumas, kā arī netieša informācija, ka a/s “Diena” 

pircēji varētu būt Latvijas politikā un biznesā ietekmīgie Andris Šķēle, 

Aivars Lembergs un Ainārs Šlesers. 

9. oktobrī parādās informācija, ka mediju uzņēmumu iegādājusies 

Lielbritānijas investoru Roulendu ģimene, kas esot sniegusi finansiālu 

atbalstu “Nedela S.A.”. 

Tā kā A.Tralmaks atsakās redakcijai parādīt dokumentālus 

pierādījumus laikraksta “Diena” galvenā redaktore Anita Brauna, 

“Dienas mediji” galvenā redaktore un valdes locekle Nellija Ločmele, 

komentētāju nodaļas vadītājs Pauls Raudseps, kā arī vairāki žurnālisti 

lauž darba līgumus. 

2.decembrī agrākā laikraksta “Dienas Bizness” redaktore Dace 

Andersone tiek iecelta par “Dienas” galveno redaktori. 

 



2010.gads 

16.jūnijā Dace Andersone pamet avīzes galvenās redaktores amatu, 

tajā iecelts agrākais pētnieciskās žurnālistikas vadītājs Guntis Bojārs. 

 

12.jūlijā par “Diena” galveno redaktoru ieceļ Sergeju Ancupovu, 

Guntis Bojārs kļūst par “Dienas Mediju” galveno redaktoru. 

Ancupovs redakcijā ieved arī žurnālistu Dzintaru Zaļūksni , kas kļūst 

par viņa vietnieku, portāla diena.lv galvenās redaktores amatā tiek 

iecelta Gunita Ogriņa.  

5.augustā uzņēmējs Viesturs Koziols paziņo, ka ir a/s “Diena” 

īpašnieks, par “Dienas” galveno redaktoru kļūst fotogrāfs Ilmārs 

Znotiņš. 

Guntis Bojārs paraksta rīkojumus par Ancupova un Ogriņas 

atbrīvošanu no darba, Zaļūksnis tiek pazemināts amatā par redaktoru 

un pieņemts darbā uz pārbaudes laiku. 

17.augustā a/s "Diena" kontrolpaketes īpašnieks Vieturs Koziols ar 

sava uzņēmuma SIA "Žurnāli" starpniecību nodibinājis a/s "Žurnāli un 

Diena", kas paredzēts "Dienas" 51% akciju - pārvaldīšanai. 

Pēc neilga laika par “Dienas” komentētāju sāk strādāt Sandris Točs. 

2011.gads 

10.februārī Viesturs Koziols kļūst par a/s “Diena” valdes 

priekšsēdētāju, valdē sāk strādāt  bijušais Andra Šķēles preses sekretārs 

Romārs Meļņiks un “Ventspils naftas” un citu uzņēmumu agrākais 

darbinieks Normunds Staņēvičs.  

 

2.martā portālu diena.lv galvenā redaktora amatā sāk vadīt Edgars 

Vaikulis, agrākais partijas “Par labu Latviju” preses sekretārs. 

 

11.jūnijā, atklājot jauno Diena TV projektu, laikraksta studijā Andris 

Šķēle un Ainārs Šlesers noliedz, ka ir slēpti a/s “Diena” īpašnieki. 

 

Oktobrī portāls pietiek.com publicē t.s. Oligarhu lietas ietvaros 

noklausīto sarunu ierakstus, pēc kuriem noprotams, ka a/s “Diena” 

īpašuma daļas trīs Latvijas oligarhu starpā sadalītas sekojoši: Aināram 

Šleseram 36%, Andrim Šķēlem – 24%, Aivaram Lembergam - 20%, 

20% caur Rīgas Tirdzniecības ostu (RTO)  pieder tās vadītājam un 

līdzīpašniekam Ralfam Kļaviņam. 

 

2012.gads 

23.februārī Latvijas Konkurences padome  informē, ka Rīgas  



tirdzniecības osta ieguvusi lielāko ietekmi a/s “Žurnāli un Diena”. Pēc 

a/s “Diena” 98,86% daļu iegādes, Koziols iekļāvis a/s “Žurnāli un 

Diena” sev daļēji piederošajā RTO. 

7.martā mainās a/s “Žurnāli un Diena” vadība: uzņēmuma valdi pamet 

Romāns Meļņiks, Normunds Staņevičs un Uldis Salmiņš, bet padomi - 

Einārs Graudiņš, Jānis Ogsts, Baiba Krieviņa-Sutora un Viktors 

Troicins. Par vienīgo valdes locekli kļuvusi Liene Meri-Merija. 

Padomes priekšsēdētāja amatā iecelts Jānis Maršāns, padomes 

priekšsēdētāja vietnieka amatā - Lenards Ozoliņš. Padomē iecelts Jānis 

Svārpstons. 

 

20.martā galvenā redaktora posteni atstāj Ilmārs Znotiņš, Guntis Bojārs 

kļūst par šī amata pienākumu izpildītāju. 

 

17.aprīlī Normunds Staņēvičs kļūst par a/s “Diena” valdes 

priekšsēdētāju, valdē sāk strādāt Ģirts Freibergs, Jānis Gavars, Uldis 

Salmiņš. 

2.oktobrī nāk klajā mobilā aplikācija “Kino Diena”. 

10.oktobrī tiek prezentēts multimediālais projekts “Hugo”. 

28.decembrī a/s “Diena” valdes priekšēdētāja amatu pamet Normunds 

Staņēvičs. 

 

2013.gads 

2.janvārī par a/s “Diena” valdes priekšsēdētāju kļūst Edgars Kots.  

3.janvārī par laikraksta “Diena” galveno redaktoru kļūst sociologs, 

pētījumu firmas  “Latvijas fakti” īpašnieks Aigars Freimanis. 

 

4.janvārī “Dienas Mediji” un “Diena” galvenā redaktora vietu pamet 

Guntis Bojārs, no darba aiziet arī viņa vietniece Vikija Valdmane. 

 

 


